build a road

build a road from Knights and Merchants UI screenshot (German)

Description

Das Bild zeigt eine Benutzeroberfläche (UI) für ein Bau- oder Strategiespiel. Die Funktionen sind klar kategorisiert und bieten eine intuitive Navigation.

Links befindet sich eine vertikale Leiste mit den Hauptoptionen für den Bau, beginnend mit dem Label „Bauauswahl“. Darunter werden verschiedene Baumaterialien und -optionen angezeigt. Die Symbole scheinen spezifische Bauaktionen darzustellen, wie das Errichten von Straßen oder das Platzieren von Gebäuden. Jedes Symbol hat eine klare visuelle Darstellung, die seine Funktion verdeutlicht.

Unter diesen Optionen sind zusätzliche Funktionen, die möglicherweise eine Hilfefunktion oder Informationen zu den Bauteilen bieten. Diese sind als Fragezeichen gekennzeichnet, die als Hinweis auf die fehlenden Informationen dienen.

Rechts im Bild sehen wir die Spielumgebung, die eine Berglandschaft zeigt. Das rote „X“ könnte einen speziellen Punkt oder das Ziel markieren, an dem etwas gebaut werden kann oder sollte. Eine geschützte Fläche für zukünftige Bauprojekte ist ebenfalls erkennbar, die durch den hellen Rahmen umrissen ist.

Ein wichtiger Aspekt der UI ist die Übersichtlichkeit der Bedienelemente, die durch die einfache Gestaltung und klare Symbole unterstützt wird. Diese Elemente fördern ein sofortiges Verständnis der verfügbaren Aktionen und deren Auswirkungen im Spiel.

Software

Knights and Merchants

Language

German

Created by

admin's profile picture thumbnail admin

Tags

Sponsored

Similar images

buildings can be moved for free

buildings can be moved for free from Against the Storm UI screenshot (English), thumbnail - open to see full size

Against the Storm

The UI features a concise, rectangular tooltip that informs the user that the selected item, denoted by “[M],” can be moved without cost. This tooltip emphasize...

build altair of air

build altair of air from Heroes of Might and Magic 3: Complete UI screenshot (English), thumbnail - open to see full size

Heroes of Might and Magic 3: Complete

In the provided image, the user interface is designed for a strategy game, likely involving resource management and building structures. Here are the key labels...

move, place building, swap building, salvage building

move, place building, swap building, salvage building from Spiritfarer: Farewell Edition UI screenshot (English), thumbnail - open to see full size

Spiritfarer: Farewell Edition

The UI features a grid overlay, which helps in aligning objects for placement and modification. The highlighted green area indicates the selected zone for inter...

build economy buildings

build economy buildings from Viking Rise UI screenshot (English), thumbnail - open to see full size

Viking Rise

The user interface (UI) in the image presents a structured layout designed for a citybuilding game. Here's a breakdown of the labels and features, focusing on...

build item craft menu

build item craft menu from XCOM 2 UI screenshot (English), thumbnail - open to see full size

XCOM 2

The user interface (UI) in the image is from a game menu focused on building items for military operations. Here’s a breakdown of its labels and features: 1. ...

no workers are assigned to this building

no workers are assigned to this building from Against the Storm UI screenshot (English), thumbnail - open to see full size

Against the Storm

The user interface displays a notification labeled "No workers," which conveys that there are currently no workers assigned to the building depicted. The messag...

deactivate building

deactivate building from Against the Storm UI screenshot (English), thumbnail - open to see full size

Against the Storm

The UI features a clear label titled "DEACTIVATE," which indicates its primary function—stopping an active production building. Accompanying this are instructio...

salvage building and reclaim materials dialog

salvage building and reclaim materials dialog from Spiritfarer: Farewell Edition UI screenshot (English), thumbnail - open to see full size

Spiritfarer: Farewell Edition

The UI features a title bar labeled "Salvage Building," indicating the purpose of the dialog. Below the title, a confirmation message asks the user if they want...