build a road

build a road from Knights and Merchants UI screenshot (German)

Description

Das Bild zeigt eine Benutzeroberfläche (UI) für ein Bau- oder Strategiespiel. Die Funktionen sind klar kategorisiert und bieten eine intuitive Navigation.

Links befindet sich eine vertikale Leiste mit den Hauptoptionen für den Bau, beginnend mit dem Label „Bauauswahl“. Darunter werden verschiedene Baumaterialien und -optionen angezeigt. Die Symbole scheinen spezifische Bauaktionen darzustellen, wie das Errichten von Straßen oder das Platzieren von Gebäuden. Jedes Symbol hat eine klare visuelle Darstellung, die seine Funktion verdeutlicht.

Unter diesen Optionen sind zusätzliche Funktionen, die möglicherweise eine Hilfefunktion oder Informationen zu den Bauteilen bieten. Diese sind als Fragezeichen gekennzeichnet, die als Hinweis auf die fehlenden Informationen dienen.

Rechts im Bild sehen wir die Spielumgebung, die eine Berglandschaft zeigt. Das rote „X“ könnte einen speziellen Punkt oder das Ziel markieren, an dem etwas gebaut werden kann oder sollte. Eine geschützte Fläche für zukünftige Bauprojekte ist ebenfalls erkennbar, die durch den hellen Rahmen umrissen ist.

Ein wichtiger Aspekt der UI ist die Übersichtlichkeit der Bedienelemente, die durch die einfache Gestaltung und klare Symbole unterstützt wird. Diese Elemente fördern ein sofortiges Verständnis der verfügbaren Aktionen und deren Auswirkungen im Spiel.

Software

Knights and Merchants

Language

German

Created by

admin's profile picture thumbnail admin

Tags

Sponsored

Similar images

match statistics: k/d ratio, buildings razed, units converted, largest army

match statistics: k/d ratio, buildings razed, units converted, largest army from Age of Empires 2 Definitive Edition UI screenshot (English), thumbnail - open to see full size

Age of Empires 2 Definitive Edition

The image presents a table summarizing various game statistics, likely from a strategy or war simulation game. Here’s a breakdown of the UI labels and features:...

autorun key, jump key, moving and relocating building key binds

autorun key, jump key, moving and relocating building key binds from Grounded UI screenshot (English), thumbnail - open to see full size

Grounded

The image displays a user interface (UI) for a control scheme, likely for a video game. The layout is vertical, with action labels on the left and corresponding...

decoration buildings: others, plants, limited..

decoration buildings: others, plants, limited.. from Viking Rise UI screenshot (English), thumbnail - open to see full size

Viking Rise

The UI features a clean and organized layout that aids in navigation through the game's options. Key UI Labels and Features: 1. Main Categories:...

buildings can be moved for free

buildings can be moved for free from Against the Storm UI screenshot (English), thumbnail - open to see full size

Against the Storm

The UI features a concise, rectangular tooltip that informs the user that the selected item, denoted by “[M],” can be moved without cost. This tooltip emphasize...

0 woodcutter's camps built, select or preview building

0 woodcutter's camps built, select or preview building from Against the Storm UI screenshot (English), thumbnail - open to see full size

Against the Storm

The user interface features a rectangular panel with a dark background, giving it a structured and clean appearance. Title Label: "WOODCUTTERS' CAMP" pr...

build economy buildings

build economy buildings from Viking Rise UI screenshot (English), thumbnail - open to see full size

Viking Rise

The user interface (UI) in the image presents a structured layout designed for a citybuilding game. Here's a breakdown of the labels and features, focusing on...

upgrade chief's hall, march queue and build might

upgrade chief's hall, march queue and build might from Viking Rise UI screenshot (English), thumbnail - open to see full size

Viking Rise

The user interface (UI) in the image showcases key features and labels designed for managing the "Chief's Hall" in a strategy game. 1. Header Section: ...

build altair of air

build altair of air from Heroes of Might and Magic 3: Complete UI screenshot (English), thumbnail - open to see full size

Heroes of Might and Magic 3: Complete

In the provided image, the user interface is designed for a strategy game, likely involving resource management and building structures. Here are the key labels...