in-game menu

in-game menu from Knights and Merchants UI screenshot (German)

Description

Das Benutzeroberflächen-Layout zeigt eine vertikale Anordnung von Optionen, die den Nutzer durch verschiedene Funktionen des Spiels führen. Oben links befindet sich ein Symbol, welches vermutlich eine Rückkehr- oder Hauptmenü-Funktion darstellt.

  1. Optionen: Diese Schaltfläche ermöglicht es dem Nutzer, die Spieleinstellungen anzupassen, wie Grafiken oder Steuerung.

  2. Spiel laden: Hier können Spieler einen vorherigen Spielstand auswählen und fortsetzen.

  3. Spiel speichern: Diese Funktion ermöglicht es, den aktuellen Fortschritt zu speichern, um später darauf zurückzugreifen.

  4. Einstellungen: Eine zentrale Option zur Anpassung der Spielparameter, möglicherweise für Musik, Steuerung oder andere persönliche Anpassungen.

  5. Mission beenden: Mit dieser Option kann der aktuelle Spielabschnitt oder eine Mission beendet werden.

  6. CD-Player: Diese Funktion könnte es dem Nutzer erlauben, Audiotracks unabhängig vom Spiel auszuwählen, möglicherweise um Musik während des Spielens zu hören. Die Zahl "0" könnte die Anzahl der verfügbaren Tracks anzeigen.

Die Form der Schaltflächen ist schlicht und verwendet eine hölzerne Textur, die thematisch zur Spielwelt passt, was eine ansprechende visuelle Verbindung zur Gesamtästhetik des Spiels schafft.

Software

Knights and Merchants

Language

German

Created by

admin's profile picture thumbnail admin

Tags

Sponsored

Similar images

in-game menu, option when stuck

in-game menu, option when stuck from TOEM UI screenshot (English), thumbnail - open to see full size

TOEM

The user interface (UI) in the picture is designed with a clear and playful aesthetic, featuring a blackandwhite style that hints at a cartoonish graphics app...

in-game menu, gamepad controls, jump, glide, interact, open

in-game menu, gamepad controls, jump, glide, interact, open from Spiritfarer: Farewell Edition UI screenshot (English), thumbnail - open to see full size

Spiritfarer: Farewell Edition

The UI presents a list of controls alongside corresponding button icons, organized for clarity. Directional Movement: "Move Left," "Move Right," "Move Up...

in-game menu (codex, journal, squad,..)

in-game menu (codex, journal, squad,..) from Mass Effect 1 UI screenshot (English), thumbnail - open to see full size

Mass Effect 1

The interface presents a central "Mission Computer" menu, designed for navigation through various game functionalities. The layout combines a circular central e...

in-game menu quit, super-quit, respawn, options and settings

in-game menu quit, super-quit, respawn, options and settings from Grounded UI screenshot (English), thumbnail - open to see full size

Grounded

The UI presents a structured menu labeled "MENU," positioned prominently at the top. Directly beneath this label is the timer displaying elapsed time (00:24) al...

in-game menu, request a feature, encyclopedia

in-game menu, request a feature, encyclopedia from Against the Storm UI screenshot (English), thumbnail - open to see full size

Against the Storm

The UI features a dark background with ornate framing that suggests a fantasy theme, likely complementing the game's aesthetic. 1. Continue: This label in...

in-game menu

in-game menu from Children of Morta UI screenshot (English), thumbnail - open to see full size

Children of Morta

Resume: Restarts the game from the paused state. Difficulty: Adjusts the game's difficulty level. Options: Accesses game settings (audio, cont...

in-game control prompts: menu, undo, reset

in-game control prompts: menu, undo, reset from A Good Snowman Is Hard To Build UI screenshot (English), thumbnail - open to see full size

A Good Snowman Is Hard To Build

The UI in the picture showcases a simple, minimalist design aligned with userfriendly functionality. The interface presents four key labels that correspond wit...

in-game control hints, toggle auto aim

in-game control hints, toggle auto aim from 20 Minutes Till Dawn UI screenshot (English), thumbnail - open to see full size

20 Minutes Till Dawn

The user interface (UI) labels in the image provide essential controls for gameplay. Each label indicates a specific action associated with keyboard and mouse i...